بذر سیاه دانه یا نیگلا (نام علمی: Nigella Sativa)، یک گیاه علفی است که در ایران و مناطق دیگری از جهان رشد می‌کند. بذر سیاه دانه برای خواص آن در طب سنتی ایران، هند و عربستان شناخته شده است و در این سرزمین‌ها به عنوان یک داروی گیاهی شناخته می‌شود. این بذر دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده، ضدباکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. برای مصرف آن می‌توان از روش‌های مختلفی مانند مصرف مستقیم، استفاده در آشپزی، تهیه روغن و ... استفاده کرد.

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع قیمت بذر سیاه دانه | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


بذر سیاه دانه یا نیگلا (نام علمی: Nigella Sativa)، یک گیاه علفی است که در ایران و مناطق دیگری از جهان رشد می‌کند. بذر سیاه دانه برای خواص آن در طب سنتی ایران، هند و عربستان شناخته شده است و در این سرزمین‌ها به عنوان یک داروی گیاهی شناخته می‌شود.  این بذر دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده، ضدباکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. برای مصرف آن می‌توان از روش‌های مختلفی مانند مصرف مستقیم، استفاده در آشپزی، تهیه روغن و ... استفاده کرد.

قیمت بذر سیاه دانه | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی



بذر سياه دانه به عنوان يك ماده غذايي حاوي پروتئين، چربي، كربوهيدرات، فيبر، ويتامين‌هاي گروه ب، ويتامين C، ويتامين E و مواد معدني مانند آهن، مس، كلسيم، منيزيم و روي است. به همين دليل، مصرف اين بذر براي سلامتي بسيار مفيد است و مي‌تواند در پيشگيري و درمان بسياري از بيماري‌ها مانند ديابت، بيماري‌هاي قلبي، التهابات مفصلي، آسم، سرطان و ... موثر باشد.

قيمت بذر سياه دانه | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت سالم سازان آذر با برند كراليچين در واقع كارخانه اي براي بسته بندي با كيفيت اعلا, سالم , زيبا و با هدف خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر به هموطنان عزيز و بالا بردن سطح كيفي و كمي هرگونه ماده غذايي قابل بسته بندي مثل ادويه جات , خشكبار , حبوبات, قندوشكر و ... مي باشد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد. در اين مطلب به موضوعات متنوع قيمت بذر سياه دانه-بوته سياه دانه چه شكلي است-فيلم كاشت سياه دانه-كشت سياه دانه خواهيم پرداخت . ما كليه محصولات خود را از جمله انواع قيمت بذر سياه دانه را باضمانت كيفيت برتر كالا در اختيار خريداران و مشتريان عزيز قرار مي دهيم و همچنين آماده همكاري با نهادها و ارگان هاي دولتي خصوصي و نيمه خصوصي مي باشيم.
قيمت بذر سياه دانه | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين همچنين افتخار خود مي داند كه در ارائه و فروش انواع قيمت بذر سياه دانه در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد قيمت بذر سياه دانه-بوته سياه دانه چه شكلي است-فيلم كاشت سياه دانه-كشت سياه دانه با ما همراه باشيد. شما هموطنان عزيز مي توانيد با خيال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از قيمت بذر سياه دانه را در شركت عظيم سالم سازان اذر بررسي و انتخاب نماييد و ما نيز به شما خريداران محترم تضمين بالاترين كيفيت محصولات موجود در بازار را خواهيم داد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد.

قيمت بذر سياه دانه | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي توليد شده توسط شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين مي باشد. محصولات عمده و مهم اين كارخانه عبارتنداز خشكبار - ادويه جات- پودريجات - حبوبات - غلات -قندوشكر - چاي و قيمت بذر سياه دانه و قيمت بذر سياه دانه-بوته سياه دانه چه شكلي است-فيلم كاشت سياه دانه-كشت سياه دانه كه به همراه محصول جديد به نام پول بيبر (pulbiber) مي باشد، توليد پول بيبر (pulbiber) در ابتدا به طور خاص در انحصار كشور تركيه بود. ما مفتخريم توانسته اييم پول بيبر (pulbiber) را با مدرنترين دستگاه هاي روز دنيا در داخل ايران توليد نماييم.

 

قيمت بذر سياه دانه | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

معرفي گل سياه دانه دمشقي:
گل سياه دانه با نام Love-in-a-mist, Ragged lady و نام علمي Nigella damascena از خانواده آلالگان (Ranunculaceae) ، از انواع گياهان يكساله با گل هايي به رنگ سفيد و بنفش است. داراي برگهاي سرخسي شكل متشكل از برگچه است كه اين برگچه ها به گونه اي گل را احاطه كرده اند كه هاله اي اطراف آن ديده مي شود به همين دليل به اين گياه، “عشق در هواي مه آلود” هم مي گويند. گلهاي آن به رنگ سفيد آبي و صورتي است و اطراف آن يك غلاف وجود دارد. بهترين زمان براي كاشت اين گياه، اواخر بهار يا اوايل تابستان است. آب و هواي گرم و مرطوب از نيازهاي اين گياه براي پرورش در فضاي آپارتمان است. دماي اتاق بايد طوري تنظيم شود كه از ۲۵ درجه سانتيگراد تجاوز نكند و حداقل دمايي كه سياه دانه مي تواند آن را تحمل كند ۱۰ درجه سانتيگراد است.
ارتفاع گل سياه دانه (عشق در هواي مه آلود) به 38 تا 50 سانتي متر مي رسد. گل سياه دانه را با ديگر گل هاي يكساله به صورت تركيبي در حاشيه ها مي كارند و براي تزيين حاشيه ها از اين گل استفاده مي شود. گلدهي از اواخر بهار شروع مي شود و اگر گلهاي خشك روي گياه حذف شود، گلدهي تا پاييز هم ادامه مي يابد. رنگ اين غلافها با افزايش سن گياه، تغيير مي كند به گونه اي كه در ابتدا شيري رنگ هستند بعد سبز و بعد قرمز مي شوند.
گل سياه دانه داراي غلاف هايي است كه اين غلاف ها زيبايي گل را افزايش مي دهند. اين گل براي درست كردن دسته گل بسيار مناسب است. براي تهيه دسته گل كافي است چند شاخه متفاوت از اين گل را در كنار هم قرار دهيد و آن گاه يك دسته گل بسيار زيبا خواهيد داشت.
گياه شناسي:
سياه دانه گياهي است يكساله با ساقه هاي ايستاده به ارتفاع 60 تا 70 سانتيمتر برگها داراي بريدگي هاي نخي، برگچه هاي ريز، گل هاي زيبا به رنگ سفيد خاكستري تا آبي با پرچم هاي متعدد، كاسبرگ هايي به رنگ گلبرگ،ميوه آن به رنگ كپسول (غلاف دانه دار) كه درون آن تعداد زيادي دانه سياه و معطر قرار دارد. گل ها منظم و دو جنسي، مادگي مركب و چند برچه اي مي باشد. سياه دانه داراي پرچم هاي مارپيچي نظم يافته اند.
نحوه كاشت بذر:
زمان مناسب كاشت بذر گل سياه دانه دمشقي اوايل بهار مي باشد.
بهترين روش براي كاشت اين گياه، از طريق بذر است. گلدان ها بايد از خاك غني از ماسه، سنگريزه و بارور كننده هاي آلي مانند نيتروژن و فسفر پر شده و بذرها در عمق ۲۵ سانتي متري خاك كاشته شوند.
مقداري خاك را دورن گلدان و يا سبد ريخته بذرها را روي خاكي بپاشيد و حدود نيم سانت روي آن خاك بريزيد و سپس خوب آبياري كنيد حدود ۵ الي ۱۵ روز بعد بذرها سبز مي شوند و زماني كه به اندازه ۸ سانت رسيدند آنها را از خزانه در آورده و در محلي كه مي خواهيد به فاصله بيست يا سي سانت نشا كنيد بهترين روش همين است.
برخي ها بذر را روي محلي كه مورد نظرشان هست مي پاشند تا همان جا سبز شوند اما اين روش درست نيست دليلش اين است كه زمان بذر پاشي بذرها نامنظم روي زمين مي افتند و وقتي سبز مي شوند خيلي از آنها ممكن است كنار هم سبز شوند اما زماني كه بذرها را درون خزانه بكاريد بعد مي توانيد به صورت منظم بوته هاي اين گل را به هر طريقي و به هر فاصله اي كه مي خواهيد بكاريد.
بذر سياه دانه را بايد در يك خاك با زهكشي خوب كاشت، مكاني كه براي كاشت بذر انتخاب مي شود بايد يك مكان آفتابي باشد.
گل سياه دانه در اغلب خاك ها رشد مي كند ولي در خاك هاي غني و بارور رشد بهتري دارد. دانه هاي گل سياه دانه لازم نيست پوشانده شوند.
همچنين توصيه مي شود گل سياه دانه را به صورت رديفي بكارند. اين گل زمان كوتاهي براي گلدهي نياز دارد. زماني كه گل خشك مي شود غلاف دانه مخطط مي شود (در سياه دانه نوع damascena). از اين گل به صورت تازه يا خشك شده براي درست كردن دسته گل استفاده مي شود و گل مناسبي براي درست كردن دسته گل خشك است.
مراقبت از گل سياه دانه
مراقبت از گل سياه دانه (عشق در هواي مه آلود) بسيار آسان است. آبياري در زمان خشكي بايد انجام شود، براي رشد بهتر بايد به طور مرتب به خاك مواد مغذي داده شود. براي تشويق رشد، بهتر است گل هاي پژمرده را از بوته جدا كرد و دانه ها را از غلاف هاي خشك شده جمع آوري كرد.
تكثير:
اين گياه از طريق بذر تكثير مي يابد ولي بايد كشت بذر حتما به صورت مستقيم انجام شود زيرا اين گياه، جا به جايي را دوست ندارد. به همين منظور كشت در اوايل بهار در زمين اصلي صورت مي گيرد.
آبياري:
نياز آبي سياه دانه، در حد متوسط است. بهترين زمان آبياري وقتي است كه بايد بطور منظم و حداقل، دوبار در هفته انجام شود. قبل از آبياري گياه، بهتر است، سطح خاك خشك شده باشد. اگر خاك خيس باشد و آب خاك زياد باشد، به گياه آسيب مي رسد، و احتمال آفت زدگي را بيشتر مي كند
خاك:
اين گياه در انواع خاكها به خوبي رشد مي كند فقط نياز به زهكش مناسب خاك دارد.
مناسب ترين PH خاك براي پرورش گل سياه دانه شش تا هفت و نيم است. خاك هاي اسيدي به تقويت و رشد سريعتر گياه كمك مي كند.
اين گياه يك سال پس از كاشت در فصل بهار، گل مي دهد، آبياري منظم و تعويض خاك گلدان در گلدهي و پيشگيري از توقف در رشد گل سياه دانه نقش دارد. تكثير اين گياه در فصل تابستان از طريق بذر و قلمه امكان پذير است.
نور و دما:
اين گياه به آفتاب كامل نياز دارد و البته در مناطق گرم بهتر است كه بعد از ظهر در سايه باشد. از نظر دمايي هم سازگاري بالايي دارد.
ارزش غذايي سياهدانه :
در دانه هاي سياه دانه 40%روغن ثابت ساپونيني به نام ملانتين وحدود 1.4 در صد اسانس وجود دارد كه داراي نيژلون است. ملانتين به صورت مجزا ماده اي سمي است. مواد سمي موجود در اين خانواده از آلكالوئيدها (تركيبات مضر براي قلب) تا اسيد لاكتون با زنجيره كوتاه (محرك پوست) متنوع مي باشد. حضور مواد ديگري چون ساپونين ها، گلوكوزيد هاي سيانوژنيك نيز در اين گياه غير معمول نمي باشد.
خواص دارويي:
قسمت هاي مورد استفاده و خواص درماني:
قسمت هاي مورد استفاده در سياه دانه، دانه و روغن فرار آن مي باشدكه به عنوان داروي معرق،محرك،بادشكن،صفرا بر و هضم كننده غذا مصرف دارد. از بذر در خوراك نان،چاشني و در شيريني ها به عنوان تزئين نسبتا سمي است. از بذر براي زياد كردن شير استفاده شده و ملين بوده و دفع كننده ي كرم هم است. اين گياه به صورت موضعي در درمان زگيل و بثورات جلدي مورد استفاده قرار مي گيرد. در پزشكي سنتي براي زياد كردن شير، ملين، دفع كننده كرم و نيز به عنوان نفخ و قاعده آور توصيه مي شده است. عسل سياه دانه نيز مصارف دارويي فراوان دارد.
اكولوژي:
وطن اين گياه جنوب اروپا و آسياي غربي بوده است و از قديم اين گياه را خصوصا در كشورهاي گرمسير مي كاشته اند. اين گياه به سادگي با محيط جديد خو مي گيرد. سياه دانه به كمبود آهن و خاكهاي ضعيف حساس است و به سرعت زرد مي شود همچنين به شوري و گرما نيز مقاومت خاصي ندارد.
قيمت بذر سياه دانه | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - در اين مقاله در مورد موضوعات قيمت بذر سياه دانه-بوته سياه دانه چه شكلي است-فيلم كاشت سياه دانه-كشت سياه دانه مختصر صحبت كرديم. در پايان مجددا تاكيد مي نماييم كه ما در شركت عظيم سالم سازان اذر با برند كراليچين تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا بتوانيم محصولات خود را با كيفيتي برتر در ايران طراحي و توليد نموده و بدون واسطه تقديم مشتريان نماييم. ما مقتدرانه مدعي هستيم تمام قوانين استاندارد هاي ايران و بين المللي را رعايت كرده و سعي داريم در آينده اي نزديك با گسترش بسته بندي انواع بيشتري از مواد غذايي و استفاده از تجهيزات و ماشين الات متنوع تر و بروزتر اروپايي , به درخواست هاي بازار ايران و حتي خارج ايران جامعه عمل بپوشانيم .شما عزيزان مي توانيد با ما با شماره تماس هاي 02166343279 – 09909070811 و دفتر مركزي : 66343279 -021 در ارتباط باشيد.

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 129 بازدید دیروز 371 بازدید کل 585896

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .